Blog
Jaka brama garażowa okaże się dla mnie najlepsza
03.09.2019
To pytanie zadaje sobie z pewnością wiele tych osób, które stają przed wyborem odpowiednich profili dla siebie. Gdy zdecydujemy się już na konkretny garaż, przychodzi czas podjęcia decyzji kupna bramy, a następnie dodatków. Pamiętajmy, że brama garażowa chroni nasz samochód, a także cenne przedmioty, znajdujące się w środku konstrukcji przed kradzieżą. Każdy rodzaj bramy ma także znaczące właściwości, które mogą okazać się cenne dla innych osób, w zależności od preferencji. Otwierana ręcznie, uchylna, a może rolowana? Jeśli ciekawi Was, która brama będzie najlepsza dla Was, sprawdźcie poniżej!
Funkcjonalny garaż to taki, który wykonany został prawidłowo, zgodnie z techniką budowlą. To także taki, który nie przecieka oraz jest postawiony na podłożu stabilnie. Pamiętajmy jednak, że sama konstrukcja to nie wszystko! Musimy jeszcze dobrać do niej odpowiednią bramę, zgodnie z naszymi preferencjami, ale także z lokalizacją. Możemy zatem postawić na rozwiązania tradycyjne, od których raczej się już odchodzi, czyli bramy rozwierne oraz nowoczesne, np. bramy rolowane, uchylne lub segmentowe.
Podwójna ochrona
Bramy uchylne zostały stworzone dla osób z szerokim i sporym podjazdem. Można je śmiało montować w takich garażach, do których wjazd nie odbywa się prosto z ulicy. Co ciekawe, bramy te potrzebują jednak co najmniej 100 cm wolnej przestrzeni przed garażem oraz sporo miejsca wewnątrz, pod sufitem. Jeśli zatem zdecydowaliśmy się na przestrzenny garaż, mniej więcej 3,5 x 5,8 m, bez problemu możemy taką bramę w nim zamontować. Należy jednak pamiętać, że ich montaż zabiera około 20 cm miejsca pod sufitem oraz zawęża nieco wjazd, gdyż prowadnice przymocowywane są do ścian ościeża. Podstawową zaletą bram uchylnych jest jednak naprawdę łatwa obsługa. Wystarczy, że przekręcimy kluczyk i uniesiemy ją do góry. Wiele z tych modeli zostało wyposażonych również w nowoczesny system ryglowania z zapadką obrotową, dzięki czemu ich podważenie jest niemal niemożliwe. Stanowi to dodatkowe zabezpieczenie przed włamaniem i ukradzeniem samochodu, czy innych, cennych rzeczy.
Wysoki poziom izolacji termicznej
Kolejny rodzaj bramy jest świetny dla tych, którzy nie mają aż takiej przestrzeni przed wjazdem do garażu i są zmuszeni zaparkować niemalże przed samymi odrzwiami garażu. Brama segmentowa składa się z tzw. segmentów, które otwierają się do góry lub na bok, chowając pod sufitem. W tym wypadku także musimy poświęcić nieco miejsca w garażu, by móc zamontować tę bramę. Wiele osób, które stawia na garaże wielkopowierzchniowe, tzw. duże garaże o wymiarach mniej więcej: 5,8 x 5,9 m, decyduje się na taką bramę. Montując ją, potrzebujemy około 14 cm szerokości i 20 cm wysokości pod sufitem. Co ciekawe, jeżeli mieszkamy wokół terenów górskich, gdzie zima „daje w kość”, możemy zdecydować się na ten rodzaj bramy. Dlaczego? Została ona wyposażona w piankę poliuretanową o wysokich właściwościach termoizolacyjnych, dzięki temu dodatkowo ogrzewa cały garaż. Wybór bramy segmentowej okaże się doskonały także w garażach stawianych bezpośrednio przy domu, gdyż wysokie parametry termoizolacyjne będą ocieplać oba budynki.
Funkcjonalna przestrzeń
Brama rolowana to propozycja dla tych, którzy chcą mieć garaż, jednak muszą usytuować wjazd bezpośrednio z ulicy, ze względu na brak miejsca na podjeździe lub decydują się na mały garaż, tylko na samochód. Brama ta montowana jest w specjalnej kasecie ulokowanej przed garażem lub wewnątrz konstrukcji i działa podobnie jak mechanizm rolety kuchennej. Co ciekawe, bramy te wyposażone są w napęd, możemy je zatem otwierać bezpośrednio z ulicy, z samochodu. Bramy te cieszą się również popularnością wśród osób, dla których ważna jest przestrzeń i użytkowość. Jeśli zdecydujemy się także na duży garaż z bramą rolowaną, możemy przechowywać w nim więcej przedmiotów, gdyż brama „nie zabierze” nam miejsca.
Tradycyjne rozwiązania
W wielu głównie starszych garażach nadal „króluje” brama rozwierna. Podobnie jak w przypadku bramy uchylnej potrzebujemy sporo miejsca przed garażem, aby ją otworzyć. Składa się ona z dwóch skrzydeł, które są „rozwierane” na boki. Co istotne, brama nie zajmuje w zupełności miejsca wewnątrz, potrzebujemy jedynie niewielki kawałek garażu, by zamontować drzwi w ościeżnicy. Obecnie jednak ze względu na coraz popularniejsze, nowsze rozwiązania montażowe, brama rozwierna jest rzadziej wykorzystywana.